Proteklih sedmica cijene goriva na svjetskom tržištu drastično su padale, no u Bosni i Hercegovini tek minimalno. Na pumpama su se mogli zabilježiti padovi od 10 do 25 feninga.
Nadležni kažu da je potrebno neko vrijeme da se ti trendovi počnu primjenjivati i u našoj državi, no finansijski stručnjaci kažu suprotno – i dizel i benzin, do sada su morali u prodaji biti ispod dvije marke.
Cijene su nešto niže u odnosu na prošli mjesec. No, različite od pumpe do pumpe. Na pojedinim bilježimo cijenu od 2,16 za litar dizela, na drugim 2,11, na trećim dvije marke. Nadležni kažu, očekuje se dodatni pad.
“Ja mislim da se to događa zbog toga što su putevi snabdijevanja robe i repromaterijala još uvijek otežani, ali uspijeva se postići snabdijevanje, ono funkcionira, tako da će se i u ovom segmentu poboljšati stanje i naravno da će doći do određenog pada”, smatra Zijad Sinanović iz VTK BiH.
Cijene dizela i benzina po litru trenutno su najjeftinije u Sjevernoj Makedoniji i Crnog Gori, kada je riječ o regionu. No, cijene u Bosni i Hercegovini su gotovo jednake kao u Sloveniji i Hrvatskoj.
Reagovali su iz Naftnog komiteta BiH zbog, kako kažu, natpisa u pojedinim medijima da su cijene goriva u Hrvatskoj trenutno jeftinije nego u BiH, uprkos činjenici da je Hrvatska članica EU i da je tamošnji životni standard znato veći nego u BiH, no iz Naftnog komiteta kažu, zaključno s jučerašnjim podacima, prosječna cijena dizela u Hrvatskoj je za osam posto viša nego u BiH, a benzina viša za tri posto.
Ekonomisti su mišljenja da su cijene goriva u BiH davno trebale pastim, a država je morala reagovati na način da privremeno ukine akcize.
“Cijene goriva, govorim o sirovoj nafti, nisu bile ovakve od 1998. godine, a prije toga su na ovom nivou bile 1934. godine. Na nivou 1998. po toj cijeni, cijena goriva bi davnih dana trebala da je ispod jedne i po marke uzimajući u obzir i akcize i inflaciju itd. Smatram da naftaši u BiH koriste situaciju”, ocjenjuje Sanel Halilbegović, profesor finansija.